Biarkan aliran, seni tidak akan menentang gandum

Biarkan aliran, seni tidak akan menentang gandum

Setiap pengalaman yang kita alami mempengaruhi bagaimana kita bertindak. Untuk merasa dan berfikir.Mereka mengubah kita semua, dengan cara mereka sendiri, sama ada oleh serigala atau langkah gergasi. Ini semua bergantung pada kepentingan yang kita berikan kepada mereka. Masalahnya timbul apabila keadaan yang kita alami menyerang kita dengan begitu keras sehingga mereka dapat menggoncang dunia kita. Atau letakkannya terbalik. Tiba-tiba, kami tidak tahu bagaimana untuk bertindak dan kami ingin sesuatu berlaku dengan cara yang lain. Jangkaan dapat menyakiti kita.

Kami kadang-kadang terobsesi dengan satu perkara: semuanya berjalan sempurna, iaitu seperti yang kita fikirkan.Kami berpegang pada senario masa depan yang ideal di mana semua kepingan teka-teki sesuai dengan sempurna,dengan harapan bahawa perkara-perkara yang sama berlaku dalam realiti. Hakikatnya ialah apabila titik terakhir menunjuk hidungnya dengan semua ketidaksempurnaannya, kita menyedari bahawa banyak bahagian tidak sesuai bersama. Yang lain hilang dan ada yang sebelumnya tidak dapat dibayangkan. Kami berasa kecewa, hilang dan tidak selesa.

Tetapi yang memberi jaminan kepada kita bahawa segala-galanya akan menjadi sempurna?Tiada siapa. Fikiran kita bertanggungjawab untuknya. Ia hanya meneka, satu cerita yang dia memberitahu kami untuk meninggalkan kami seorang diridan membebaskan kita dari rasa tidak selamat ini. Memang benar bahawa kesempurnaan tidak semestinya cara terbaik. Untuk menghentikan perkara-perkara yang berlaku seperti yang kita mahukan mungkin salah satu halangan terbesar dalam hidup kita. Jadi, apa yang perlu dilakukan?

Biarkan ia mengalir. Ya, awak baca dengan betul.Membiarkan kita mengejutkan dan menerima apa yang membawa kehidupan kita boleh menjadi pilihan yang indahjika kita hidup dengan tanggungjawab dan komitmen. Tetapi apa sebenarnya sikap ini? Kami akan menerangkannya kepada anda. Adakah anda bersedia?

"Orang bijak tidak berusaha berbuat apa-apa, dia membiarkan perkara-perkara berjalan".

-Carl Jung-

Untuk membiarkan aliran bermakna menerima kehidupan apa yang membawa kita dengan cinta

Berenang menentang semasa menunjukkan risiko menenggelamkan kitajika kita bukan pakar. Ia seperti kita terperangkap dalam ribut tak terhingga. Di satu pihak, kami cuba terlalu keras. Kita kehilangan semua tenaga kita dan selesai letih. Sebaliknya, kita terus berharap keadaan berubah dan kita boleh berjaya. Sebaliknya, jika kita mengamalkan seni mengalirkan aliran, semuanya akan menjadi lebih mudah.

Untuk membiarkan aliran bermaksud membiarkan kili benang terurai. Ini bermakna menerima daripada berjuang. Ambil kesempatan dari semasa untuk mengarahkan kami ke mana kami mahu pergi.Untuk melakukan ini, kita mesti terkejut pada setiap masa, bukan merancang segala-galanya.

Untuk membiarkan aliran adalah seni, satu cabaran yang hebat yang akan membuat kita lebih bebas.
saham

Ia adalah tentang menerima, dengan cinta dan penerimaan, kehidupan yang membawa kita, mengetahui bagaimana untuk belajar dari setiap pengalamandan, di atas semua, menyedari bahawa adalah mustahil untuk mengawal segala-galanya. Dengan cara ini, apabila kita membiarkan diri kita terkejut, kita boleh mula menikmati setiap saat. Kami juga akan membebaskan diri dari kekecewaan yang dijana oleh pertembungan antara apa yang telah kita bayangkan dan apa yang sebenarnya berlaku.

Jika kita cuba untuk mengawal apa yang akan berlaku, kita akan kehilangan tenaga dan masa kerana majoriti pembolehubah berada di luar kawalan kita.Jika kita memupuk sikap kesabaran dan menunggu untuk melihat apa yang boleh berlaku, ia akan lebih mudahuntuk hidup tanpa kebimbangan dan tanpa kebimbangan. Kami akan berhenti memfokus pada masa depan untuk memberi tumpuan pada masa kini.

Bagaimana untuk membiarkan aliran?

Untuk membiarkan aliran adalah seni yang dibawa pergi,untuk menerima kejutan sepenuhnya dan membebaskan diri dari ketakutan yang menghalang kita daripada membesar. Ia terdiri daripada hidup sekarang dalam semua keindahannya. Terdapat banyak cara untuk mengamalkan seni yang hebat ini. Berikut adalah beberapa idea.

  • Penerimaan amalan.Ini adalah langkah pertama untuk falsafah kehidupan kita untuk mengintegrasikan tanggapan ini untuk "mengalir aliran".Terima apa yang berlaku di sekeliling kitabukannya memerangi fakta-fakta ini adalah asas segala-galanya. Kami sangat ingin keadaan berlaku seperti yang kita mahu dan orang bertindak seperti yang kita bayangkan, tetapi ini hanya ilusi yang dihasilkan oleh minda kita. Ini boleh berlaku, seperti yang tidak mungkin berlaku. Jadi kita mesti mengharapkan apa-apa kecuali menerima dan, dari sana, kita akan memutuskan apa yang perlu dilakukan.
  • Sambungkan ke masa sekarang.Hidup dalam masa sekarang membolehkan kita tenggelam kerana ia membebaskan kita dari berat masa lalu dan jangkaan masa depan.
  • Belajar sesuatu.Jika anda belajar dari setiap pengalaman, walaupun ada yang tidak menyenangkan, anda akan lebih berjaya dalam melepaskannya.Kita boleh belajar dari segala-galanya dan semua orang, jangan lupa.
  • Bersikap terbuka kepada kejutanSetiap saat adalah unik. Daripada menolak apa yang kita tidak tahu, mengapa tidak mengambil risiko? Sudah tentu, untuk itu, anda perlu bertanggungjawab dan komited.
  • Bermeditasi.Meditasi adalah latihan yang kuat untuk mula membuat hubungan dengan diri sendiri, untuk memperdalam apa yang ada dalam diri kita dan untuk membangkitkan. Terima kasih kepadanya, kami akan terus mengembangkan kepekaan kami dan, tentu saja, kami akan menyambung kepada masa kini.

Sebaik sahaja kita mula tenggelam, kita akan mengalami kurang dan kurang masalah yang tidak akan menentang gelombang air.Ada perkara yang kita tidak boleh melawan dan kita membuang banyak masa, tenaga, dan kemarahan yang cuba memaksa sesuatu. Dengan bersabar dan membiarkan jalan menunjukkan arah kita, kita akan dapat hidup lebih sempurna.

Alihkan aliran: faedah

Jangan melawan air pasang adalah pilihan yang baik untuk hidup sepenuhnya.Di samping itu, amalan ini memberi kami manfaat penting, seperti yang berikut:

  • Harmony.Biarkan aliran membuka pintu ketenangan dan tenang. Ia juga membolehkan kita menikmati keharmonian segala-galanya di sekeliling kita. Untuk menjadi terbuka kepada apa yang sedang berlaku, menyedari bahawa semuanya tidak bergantung kepada kita.
  • Kreativiti.Dengan tidak berenang melawan arus, kita hidup momen yang sahih. Dengan cara ini, kita boleh mempunyai lebih banyak kebebasan apabila menjana idea baru untuk mengambil jalan baru atau membuat keputusan yang lebih baik.
  • Bersantai.Untuk membiarkan diri kita terkejut dengan apa yang sedang berlaku, kita dapat membebaskan diri daripada rasa bersalah dan harapan. Maksudnya, ketegangan yang memaksa kita untuk terus berada dalam keadaan penggera yang berterusan.
  • Detasmen.Apabila kita membiarkan aliran, kita melepaskan diri dari orang, situasi atau benda. Kami mengetepikan tabiat ini untuk berpaut dan memilih kebahagiaan. Kami membebaskan diri dari apa yang menyakitkan hati kita dan mula menghargai nilai sebenar apa yang mengelilingi kita.
  • Kebahagiaan.Untuk membiarkan aliran, dengan cara yang tertentu, membawa kita lebih dekat kepada perasaan yang kita ingin tahu banyak dan yang ada di dalam kita: kebahagiaan. Dengan aman, tanpa hubungan dan terhubung ke masa kini, kita akan dapat mencapainya lebih mudah.

Membiarkan pergi bermakna melepaskan beban, membolehkan perkara berlaku, belajar dari semua situasi dan menikmati setiap pengalaman, setiap saat.Semuanya berlaku pada masa tertentu dalam kehidupan kita.

Untuk tenggelam adalah seni. Anda adalah pelukis karya kerja hebat ini.Anda memutuskan bagaimana anda mahu memimpinnya. Belajarlah untuk menerima setiap saat dengan tangan terbuka dan anda akan dapat mencapainya.

"Ia bukan persoalan mempunyai semua kepastian tetapi pembelajaran untuk hidup dengan ketidakpastian, yang ingin mengawal segala-galanya membuat kita sakit, dan membiarkan kita menyembuhkan."

-Anonyme-

7 kunci untuk berhenti mengambil kepala anda

Ia tidak mudah untuk berhenti memikirkannya, tetapi anda boleh melakukannya secara beransur-ansur dengan mengikuti beberapa petua cepat. Ketahui lebih lanjut
Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: