Apa yang berlaku apabila orgasme tidak berlaku?

Apa yang berlaku apabila orgasme tidak berlaku?

Untuk menginginkan dan tidak mampu adalah sensasi yang banyak wanita hidup semasa hubungan seksual mereka.

Mencari orgasme yang tidak berlaku atau mempunyai perasaan yang sangat lemah adalah kesukaran yang dihadapi ramai hari ini.

Orgasm mempunyai kepentingan yang tidak dapat dipertikaikan dalam hubungan. Ini adalah puncak gunung keseronokan dan walaupun menikmati jalan yang sama pentingnya menjangkau akhir, sangat menyenangkan dan memuaskan untuk dapat menyimpulkan pendakian dan menikmati pandangan yang gunung itu menawarkan kepada kita.

Kegagalan untuk mencapai orgasme tidak semestinya mengalami kesakitan.

Sering kali, ia berpengalaman sebagai sesuatu yang memalukan, orang itu mengelakkan bercakap mengenainya dan enggan meminta pertolongan. Dengan cara ini, masalah menjadi kronik dan penyelesaiannya semakin rumit untuk dicari.

Saya tidak pernah mempunyai orgasme

Tidak pernah mengalami sensasi letupan ini adalah keadaan yang lebih biasa daripada yang mungkin difikirkan.

Malah, sekitar 10% wanita tidak pernah mengalami orgasme dalam hidup mereka dan antara 10% dan 42% mengalami kesukaran untuk mencapainya.

Anorgasmia, yang merupakan kesukaran untuk mencapai orgasme, adalah disfungsi seksual yang paling biasa di kalangan wanita.

Disfungsi seksual ini dicirikan oleh ketiadaan atau kelewatan orgasme, atau oleh perasaan keseronokan yang sangat lemah.

Ia bukan soal sesuatu yang tepat waktu, tetapi sesuatu yang berpanjangan dalam masa yang menyebabkan kesakitan dan kebimbangan bagi mereka yang menderita.

"Anorgasmia adalah ketiadaan atau kelewatan orgasme, selepas tempoh kegembiraan normal, semasa aktiviti seksual yang dianggap sesuai dari segi rangsangan, intensitas dan durasi."
-Pengurus psikopatologi. Belloch-

Adakah saya mempunyai masalah?

Perbezaan dari seorang wanita ke yang lain, dan juga dari orang yang sama, selalu banyak.

Mungkin ada kalanya keseronokan yang lebih tinggi dan yang lain tidak mungkin kerana tekanan, tekanan dan punca lain.

Adalah juga biasa bahawa semasa hubungan seks, seseorang tidak mencapai syahwat semasa penembusan vagina.

Kebanyakan wanita memerlukan rangsangan manual kelentit untuk merasa puas dan beberapa daripadanya mencapai orgasme dengan rangsangan vagina sahaja.

Fakta tidak mempunyai orgasme setiap kali atau tidak mempunyai satu semasa penembusan bukan sebab yang cukup untuk anorgasmia.

Istilah ini dikhaskan untuk kesulitan yang lebih umum, apabila seseorang itu tidak dapat mencapai orgasme walaupun rangsangan yang baik.

Jangan sampai ke puncak tidak bermakna anda tidak menikmati perjalanan

Penderitaan dari gangguan orgasmic tidak menyiratkan bahawa seseorang tidak dapat menikmati seks.

Banyak wanita yang tidak mencapai orgasma suka seks mereka dan merasa puas. Mereka mendapat manfaat dari saat ini dan hubungan yang hubungan mereka menawarkan.

Kami cenderung menyederhanakan seksualiti, mengurangkan seks kepada penembusan dan mengukur kejayaannya pada jumlah dan intensiti syahwat yang diperolehi.

Namun, seksualiti adalah dunia yang jauh lebih besar di mana pelbagai amalan dan ciri-ciri peribadi dimainkan.

Orgasme atau hubungan seksual hanya sebahagian daripada seksualiti. Wanita yang merasakan, mempercayai bahawa lelaki itu tidak semestinya perlu mengambil inisiatif itu, keutamaan seksual, hak dan kebebasan, hubungan afektif atau bidang kehidupan adalah aspek yang merupakan sebahagian dari apa yang panggilan seksualiti.

Kesukaran, penyelesaian

Kebanyakan penyebab anorgasmia adalah 95% psikologi. Pendidikan yang sangat ketat, pengalaman seksual yang buruk, budaya di mana kita dibesarkan, ketakutan kehilangan kawalan, rangsangan atau tekanan yang tidak betul dapat mempengaruhi dan memperburuk masalah.

Hakikat bahawa kesukaran itu sering mempunyai asal psikologi yang menggambarkannya apa yang kita lakukan dan apa yang kita fikir memainkan peranan penting dalam bagaimana kita mengalami keseronokan.

Oleh itu, adalah mungkin untuk memperbaiki dengan mengubah cara kita melihat atau bertindak antara satu sama lain dan dengan diri kita sendiri dalam situasi keseronokan ini.

Teknik penangkapan, yang merangsang klitoris secara manual semasa coitus, atau latihan masturbatori adalah berkesan untuk kesukaran seperti ini.

Kadang-kadang, terapi seksual atau terapi pasangan juga perlu untuk mencapai peningkatan.

Sekiranya anda mengalami kesukaran ini, cuba menyelesaikannya sendiri dan tidak berjaya, ingatlah ituseorang ahli psikologi atau ahli seks boleh membantu anda meningkatkan hubungan seksual dan menikmati seksualiti anda.

Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: