8 peraturan Schopenhauer untuk menjadi gembira

8 peraturan Schopenhauer untuk menjadi gembira

Peraturan Schopenhauer untuk menjadi gembira dilahirkan dari teori-teori ahli falsafah Jermandikenali kerana pesimismenya. Ideanya berputar di sekitar satu teori tertentu. Orang tinggal di salah satu dunia yang mungkin di mana kebahagiaan adalah apa-apa tetapi ilusi tiruan.

Malah, selepas kematian ahli falsafah, naskah ditemui di tengah nota dan objek peribadinya. Dia memakai namaDie Kunst, glücklich zu sein. Dalam bahasa Perancis, ia akan kelihatan seperti Seni menjadi gembira Mengejutkan, walaupun idea-idea pesimis yang penulis mempertahankan sepanjang hidupnya,dia telah mengembangkan dan mencatat dalam nota ini satu siri peraturan yang memungkinkan untuk mengelakkan penderitaan yang berleluasa dan, dengan cara ini, untuk mencapai keadaan kebahagiaan tertentu.

1. Elakkan perbandingan untuk mengelakkan diri daripada iri hati

Peraturan pertama Schopenhauer untuk gembira adalah untuk mengelakkan perasaan keinginan. Menurutnya, iri hati adalah emosi yang sangat negatif dan merasakan ia menjatuhkan kita ke keadaan tidak puas hati.

Ini akan membawa kita jauh dari kebahagiaan kerana kita akan membuat perbandingan yang akan meletakkan kita pada tahap yang lebih rendah.Oleh itu, untuk mengelakkan penderitaan ini, kita mesti mengehadkan perbandingan inikerana setiap orang berbeza dan kita mesti menerima keadaan masing-masing.

2. Jangan bimbang tentang keputusan yang tidak baik

Satu lagi peraturan Schopenhauer menasihati kami untuk menerima kegagalan yang berkaitan dengan keputusan buruk yang kami buat dalam pembangunan sesuatu projek.Ahli falsafah mengajak kita untuk membuat usaha yang paling mungkin pada setiap masa supaya tidak berasa buruk untuk keputusan yang buruk.Kami akan memberikan yang terbaik untuk mencapainya, jadi tiada sebab untuk merasa bersalah.

3. Ikut naluri kami setiap saat

Schopenhauer sedar bahawa sesetengah orang sangat kreatif dan yang lain adalah sangat logik. Ada yang lebih menyokong tindakan ini dan yang lain lebih kondusif terhadap kontemplasi. Pada akhirnya, peraturan ini untuk kebahagiaan mengajar kitauntuk membiarkan diri kita dibimbing oleh naluri kita: kita akan dapat diri kita sendiri dan untuk mengenali diri kita dengan lebih baik.

4. Tidak lagi bergantung pada orang lain untuk menjadi gembira

Peraturan keempat Schopenhauer untuk berbahagia memberitahu kami perkara yang sangat mudah: kebahagiaan hanya bergantung pada kami. Kita tidak boleh kecewa oleh orang laindan keputusan mereka, yang tidak terkawal, tidak akan mempengaruhi mood kita.

5. Jangan terlalu memperkecil keinginan kita

Menyedari batasan kita dan tidak membiarkan diri kita dibawa oleh keinginan yang tidak realistik akan membolehkan kita tidak berasa buruk apabila kita tidak dapat mencapainya.Mari kita fikirkan di mana kita berada dan apa yang boleh kita capai.Kita boleh bermimpi, tentu saja, tetapi pemikiran yang disesuaikan dengan kemungkinan kita akan membuat kita berasa lebih baik.

6. Kawal jangkaan kami

Di antara peraturan Schopenhauer, kita dapati perkara berikut: kita boleh belajar menyesuaikan harapan dan keinginan kita. Dengan melakukan ini, kita akan dapat menghalang jangkaan yang terlalu besar daripada sesuatu projek atau seseorang sebagai sumber keadaan malang. Pendek kata,ia adalah tentang mempunyai visi yang lebih realistik tentang kehidupan kita.Kita mesti tahu bagaimana menangani halangan dengan cara yang lebih mencukupi.

7. Menghargai apa yang kita ada

Pada masa bahagia, penting untuk mengetahui bagaimana untuk melangkaui harta benda kita. Ini bukan sahaja menghalang kita daripada menjadi iri, seperti yang kita mulakan pada titik pertama, tetapi akan membantu kita menghargai apa yang benar-benar penting dalam hidup kita.Oleh itu, kita akan dapat mempunyai hubungan yang lebih baik dengan kawan-kawan atau orang yang kita sayangi apabila kita memberi mereka kepentingan yang sepatutnya.

8. Dapatkan lebih perhatian pada masa sekarang

Peraturan terakhir Schopenhauer untuk mencapai kebahagiaan adalah berkaitan dengan masa yang kita belanjakan memikirkan masa lalu dan masa depan.Untuk kehilangan diri kita dengan menjejaskan masalah masa lalu akan membawa kita tiada yang baik.Kita mesti menerima bahawa keputusan yang kita buat tidak boleh diubah lagi.

Selain itu,menghabiskan terlalu banyak masa membayangkan masa depan kita akan membuat kita tidak gembira apabila kita menyedari bahawa harapan dan keinginan kita tidak menjadi nyata.Mari kita nikmati hadiah yang sekarang ini membawa kita.

5 cara untuk mencari kebahagiaan dalam perbuatan kecil

Adalah mungkin untuk mencari kebahagiaan dalam perbuatan kecil. Siapa kata bahawa kepenuhan hanya dapat dicapai dalam … Baca Lebih Lanjut "
Like this post? Please share to your friends:
Tinggalkan Balasan

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: